Adventure Stories outdoor-loppis på Downtown Camper - SUCCÈ!!
- Kajsa Silow
- 30 jan. 2019
- 1 min läsning
Eeeeh!
Kan inte riktigt fatta hur viralt det blev! Vi ville sälja några av våra saker och tänkte på att det ju finns många som sitter på dyr, hel och ren utrustning de använt en gång, på miljön som påverkas av allt shoppande och på människors plånböcker när det kommer till äventyrsgear. Att dra ihop en loppis kändes som en no-brainer, så vi höll vårt första i helgen.
Vi la ingen kraft i att marknadsföra vårt allra första event annat än att lägga upp ett event på Facebook - vi behövde aldrig det. Eventet delades 100 gånger, nådde 268 000 personer, 8200 personer visade intresse i att komma och 1300 personer tackade ja. Bara på Facebook alltså! Det var så packad med människor att hotellet fick göra en kö som slingrade sig långt runt hotellet på utsidan. Ut 5 - in 2. Så galet!!
TACK så mycket allihop för att ni kom och för att ni spred så mycket kärlek till oss på vår loppis! Vi är så glada att allt gick bra och att ni sålde era prylar eller fyndade nytt. Det här kommer vi definitivt göra igen! Vi vet i alla fall att det blir ett nytt i april, var blir en liten överraskning till senare. Så för nu: save the date!





Fantastiskt att höra om succén med Adventure Stories outdoor loppis på Downtown Camper! Som någon som själv arrangerat friluftsmarknader kan jag bekräfta att balansen mellan kvalitet och atmosfär är avgörande för ett framgångsrikt evenemang.
Hållbarhetsperspektivet inom friluftslivets secondhand-kultur
Det som kanske inte alla vet är att secondhand-kulturen inom friluftsliv har djupa rötter i skandinavisk allemansrätt och resursmedvetenhet. Redan på 1920-talet återanvände svenska fjällvandrare utrustning genom informella byteskedjor mellan klubbar och föreningar. Denna tradition har nu utvecklats till organiserade evenemang som ert, där miljötänk möter praktisk ekonomi.
Expertens guide till att bedöma begagnad friluftsutrusting
När man handlar på sådana här events finns det specifika…